Tutoriale Actionscript dla początkujących

Następujące samouczki (tutoriale) Acionscript do programu SWiSH Max do animacji Flash mogą być załadowane z menu (Plik | Przykłady | Tutoriale | nazwapliku.swi):

Plik .swi

Nazwa samouczka

Cel

Witaj_Świecie_Hello_World.swi

Witaj_Świecie albo Hello_World

Pokazuje użycie polecenia trace i Panelu Debug

kontrola_przepływu.swi

Zmienne i sterowanie przepływem

Demonstruje użycie zmiennych i instrukcji if i while

Przycisk_przykład.swi

Przykład przycisku

Demonstruje zdarzenie Przycisku on(release) - na puszczenie przycisku myszy

Przycisk1.swi

Przycisk z efektem najazdu myszy, tzw. rollOver

Demonstruje zdarzenia on(rollOver), on(rollOut) Zdarzenia Przycisku.

Demonstruje właściwości _xscale i _yscale

Kalkulator.swi

Kalkulator

Przedstawia Obiekty Tekstowe w trybie Wprowadzanym i Dynamicznym. Wprowadza do Obiektu Math

Właściwości.swi

Właściwości Obiektu

Przedstawia właściwości obiektu:

_X, _Y, _xscale, _yscale, _width, _height, _alpha, _rotation, _name i _visible

Przeciąganie.swi

Przeciąganie myszą

Przedstawia metody startDragUnlocked(), startDragLocked() i stopDrag(). Wprowadza do zdarzeń onSelfEvent( press-wciśnięcie ) i onSelfEvent( release-puszczenie ) by rozpocząć i zakończyć ciągnięcie

zrzucenie_obiektu.swi

Ciągnięcie i upuszczenie obiektu

Rozpoznanie upuszczenie obiektu w danym miejscu

Kolizja.swi

Detekcja kolizji

Przedstawia metody isNearTarget() i isNearThis()

Gra.swi

Proste granie

Przedstawia tworzenie funkcji użytkownika, użycie obsługi zdarzeń onSelfEvent (load) by zainicjować zmienne i użyć funkcji obsługi zdarzeń onSelfEvent (enterFrame) by animować obiekty

Gra1.swi

Właściwości fizyczne

Pokazuje różne funkcje w grach, które mogą być prostsze przy użyciu Fizycznych Właściwości.

film_sterowanie.swi

Sterowanie odtwarzaniem filmu

Demonstruje, jak sterować odtwarzaniem na osi czasu , w Klipach, i jak klipy mogą sterować odtwarzaniem osi czasu głównego filmu, używając różnych wariantów akcji gotoAndPlay().

Witajcie.swi

Wprowadzany i Dynamiczny Tekst

Demonstruje, jak użytkownicy mogą dodać tekst do filmu, tak by mógł być użyty w późniejszym czasie w tym samym filmie. Przedstawia metody do wprowadzania tekstu w formularzach, korzystając z obiektów tekstu ustawionych w tryb Wprowadzany i zachowywanie tej informacji, jako zmienna, która może być wykorzystana w dynamicznej zawartości.

Maks_tablica_maxarray.swi

Tablice i liczby pseudolosowe

Demonstruje, jak użyć tablice by wyświetlić losowy komunikat. Przedstawia metody Tablic i Math.randomInt()

Komunikat_tekstowy.swi

Transfer danych - teksty

Demonstruje , jak dane mogą być przekazywane do i z .htm,.asp, .php lub plików tekstowych, które znajdują się na serwerze.

Przedstawia metody loadVariables() i pokazuje, jak możesz załadować zewnętrzny plik tekestowy .txt do twojego filmu w czasie jego wykonywania.

Rekomendujemy by przy przechodzeniu przez tutoriale subpanel Asysty był włączony w Panelu Skrypt, do wprowadzania argumentów akcji i funkcji. Przyjmujemy, że jesteś już zapoznany z narzędziami rysującymi SWiSH Maxa.

Powiązane tematy: Action script dla początkujących
Kontynuuj
Kontynuuj
  poniedziałek, 28 kwiecień 2025  
  83468336 wywołań  
(c) Copyright by Dreamsoft 2015. Wszelkie prawa do publikowanej treści zastrzeżone. Nasz sklep wykorzystuje pliki Cookies do sprzedaży oprogramowania: polityka prywatności