Następujące samouczki (tutoriale) Acionscript do programu SWiSH Max do animacji Flash mogą być załadowane z menu (Plik | Przykłady | Tutoriale | nazwapliku.swi):
Plik .swi |
Nazwa samouczka |
Cel |
Witaj_Świecie_Hello_World.swi |
Pokazuje użycie polecenia trace i Panelu Debug | |
kontrola_przepływu.swi |
Demonstruje użycie zmiennych i instrukcji if i while | |
Przycisk_przykład.swi |
Demonstruje zdarzenie Przycisku on(release) - na puszczenie przycisku myszy | |
Przycisk1.swi |
Demonstruje zdarzenia on(rollOver), on(rollOut) Zdarzenia Przycisku. Demonstruje właściwości _xscale i _yscale | |
Kalkulator.swi |
Przedstawia Obiekty Tekstowe w trybie Wprowadzanym i Dynamicznym. Wprowadza do Obiektu Math | |
Właściwości.swi |
Przedstawia właściwości obiektu: _X, _Y, _xscale, _yscale, _width, _height, _alpha, _rotation, _name i _visible | |
Przeciąganie.swi |
Przedstawia metody startDragUnlocked(), startDragLocked() i stopDrag(). Wprowadza do zdarzeń onSelfEvent( press-wciśnięcie ) i onSelfEvent( release-puszczenie ) by rozpocząć i zakończyć ciągnięcie | |
zrzucenie_obiektu.swi |
Ciągnięcie i upuszczenie obiektu |
Rozpoznanie upuszczenie obiektu w danym miejscu |
Kolizja.swi |
Przedstawia metody isNearTarget() i isNearThis() | |
Gra.swi |
Przedstawia tworzenie funkcji użytkownika, użycie obsługi zdarzeń onSelfEvent (load) by zainicjować zmienne i użyć funkcji obsługi zdarzeń onSelfEvent (enterFrame) by animować obiekty | |
Gra1.swi |
Pokazuje różne funkcje w grach, które mogą być prostsze przy użyciu Fizycznych Właściwości. | |
film_sterowanie.swi |
Demonstruje, jak sterować odtwarzaniem na osi czasu , w Klipach, i jak klipy mogą sterować odtwarzaniem osi czasu głównego filmu, używając różnych wariantów akcji gotoAndPlay(). | |
Witajcie.swi |
Demonstruje, jak użytkownicy mogą dodać tekst do filmu, tak by mógł być użyty w późniejszym czasie w tym samym filmie. Przedstawia metody do wprowadzania tekstu w formularzach, korzystając z obiektów tekstu ustawionych w tryb Wprowadzany i zachowywanie tej informacji, jako zmienna, która może być wykorzystana w dynamicznej zawartości. | |
Maks_tablica_maxarray.swi |
Demonstruje, jak użyć tablice by wyświetlić losowy komunikat. Przedstawia metody Tablic i Math.randomInt() | |
Komunikat_tekstowy.swi |
Demonstruje , jak dane mogą być przekazywane do i z .htm,.asp, .php lub plików tekstowych, które znajdują się na serwerze. Przedstawia metody loadVariables() i pokazuje, jak możesz załadować zewnętrzny plik tekestowy .txt do twojego filmu w czasie jego wykonywania. |
Rekomendujemy by przy przechodzeniu przez tutoriale subpanel Asysty był włączony w Panelu Skrypt, do wprowadzania argumentów akcji i funkcji. Przyjmujemy, że jesteś już zapoznany z narzędziami rysującymi SWiSH Maxa.