Właściwości Obiektu (tutoriale Actionscript dla początkujących)

Opis

To jest samouczek krok po kroku demonstrujący, jak manipulować właściwościami obiektu tekstowego.

 

Cel

Ten tutorial używa wiele  Obiektów tekstowych w trybach Wprowadzanym i Dynamicznym i przedstawia właściwości obiektu:

_x, _y

_xscale, _yscale

_width, _height

_alpha

_rotation

_name

_visible.

 

Używa także  Zdarzeń obiektu on(press) stworzonych w poprzednim samouczku.

 

plik .swi

"Właściwości.swi"

 

 

1. Załaduj plik  "przycisk1.swi" (menu Plik | Przykłady | Tutoriale). Utwórz tekst w trybie Wprowadzany nazwany Xin . (Zobacz Tutorial Kalkulator po więcej szczegółów). Zapisz plik, jako "Właściwości.swi".

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_1

 

Wybierz justyfikację do prawej, Białe Tło, Czarna Ramka - opcja wygodna dla wprowadzania tekstu przez użytkownika.

 

2. Utwórz inne obiekty tekstowe nazwane Yin, xscalein, yscalein, alphain, rotationin, visiblein. Możesz tworzyć nowe obiekty tekstowe za pomocą narzędzia Tekst, lub kopiowania i wklejania obiektu Xin i zmieniania jego nazwy.

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_2

 

3. Dodaj statyczne tekstowe tytuły dla tekstów wprowadzanych i poukładaj, jak niżej. Może być łatwiej, jeśli włączysz  Przyciągaj do siatki

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_3

 

4. Dodaj teksty w trybie Dynamicznym nazwij je heightout, widthout  i nameout. Dodaj obok korespondujące teksty statyczne zawierające opis pól.

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_4

5. Użyj  Narzędzia Autokształt by narysować strzałkę AutoShape-Arrowi jak pokazano niżej. Możesz być zmuszony do ustawieia kursora myszy ponad ikonką narzędzia autokształt  autoi i przytrzymania lewego klawisza myszy by zobaczyć poszczególne autokształty. Po wybraniu autokształtu kliknij jeden raz w miejscu, gdzie ma się znaleźć. Nazwij obiekt "arrow" i kliknij opcję 'Cel' w panelu właściwości.

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_4a

 

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_5

 

 

6. Wybierz kształt strzałki w 'panelu Konspekt' i przejdź do zakładki Skrypt i dodaj zdarzenie  onSelfEvent (load) dla kształtu strzałki. Użyjemy tej funkcji by zainicjalizować wartości obiektów Wprowadzanych i Dynamicznych.

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_6

 

 

7. Dodaj deklarację  name=expr; wprowadź w funkcji  onSelfEvent (load) .

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_7

 

 

Parametr 'Cel:' ustaw _parent.Xin z listy.

Parametr 'Name:' wybierz Text | text z listy.

Pozostaw operator jako =.

Wpisz _x w pole Wyrażenie .

Alternatywnie ustaw kursor myszy po prawej stronie znaku równania w edytorze skryptu i kliknij prawym przyciskiem myszy. Wybierz właściwość _x z menu kontekstowego  Obiekt | Obiekt docelowy | Właściwości | _x .

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_8

 

Wynikowa funkcja powinna wyglądać, jak niżej:

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_9

 

 

8. W analogiczny sposób, rozbuduj funkcję onLoad, tak by zawierała następującą treść:

 

_parent.Xin.text = _x;

_parent.Yin.text = _y;

_parent.xscalein.text = _xscale;

_parent.yscalein.text = _yscale;

_parent.alphain.text = _alpha;

_parent.rotationin.text = _rotation;

_parent.visiblein.text = _visible;

_parent.heightout.text = _height;

_parent.widthout.text = _width;

_parent.nameout.text = _name;

 

Nota:

Może być łatwiej wprowadzić skopiować linijkę kodu za pomocą Kopiuj, następnie użyć Wklej i przedytować tekst

 

10. Dodaj następujący kod do zdarzenia on (press) przycisku 'b1':

 

arrow._X = Xin.text;

arrow._Y = Yin.text;

arrow._xscale = xscalein.text;

arrow._yscale = yscalein.text;

arrow._rotation = rotationin.text;

arrow._alpha = alphain.text;

arrow._visible = visiblein.text;

 

Zrób to poprzez wybranie przycisku 'b1' w panelu 'Konspekt'.

 

Funkcja on (press) powinna wyglądać, jak niżej:

 

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_10

 

Gdy ta funkcja będzie wykonywana właściwości strzałki będą odświeżone z nowymi otrzymanymi z tekstów wprowadzanych

 

11. Wybierz zakładkę 'Obszar Roboczy' i kliknij 'Odtwarzaj'. Początkowe właściwości strzałki powinny być wyświetlone.

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_11

 

Możesz zmienić X, Y, xscale, yscale, rotation i visible. Gdy je zmodyfikujesz wciśnij przycisk "= " button, by strzałka ze zmienionymi właściwościami była wyświetlona.

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_12

 

Nota: Gdy zmodyfikujesz "visible" na "0" (zero), to strzałka zostanie schowana.

 

 

Analiza

Te przykład demonstruje różne właściwości, które są związane z   Obiektem skryptu.

 

Funkcja zdarzenia strzałki  onSelfEvent (load) jest używana by ustawić Wprowadzane i Dynamiczne teksty początkowymi wartościami . Właściwości strzałki _X, _Y, _xscale, _yscale, _alpha, _rotation i _visible mogą być zmienione poprzez modyfikację powiązanych pól Wprowadzanych i następnie kliknięcie na przycisk. Funkcja obsługi zdarzeń przycisku  on (press) jest używana by przepisać wartości z obiektów Wprowadzanych do obiektu strzałki.

 

Nota: Zmiana właściwości _xscale i _yscale zmieni także właściwości _height i _width. Nie będzie widać zmiany tych parametrów, gdyż _height i _width są tylko czytane, gdy strzałka jest ładowana.

Powiązane tematy: Flash,Action script dla początkujących
Kontynuuj
Kontynuuj
  poniedziałek, 28 kwiecień 2025  
  83468507 wywołań  
(c) Copyright by Dreamsoft 2015. Wszelkie prawa do publikowanej treści zastrzeżone. Nasz sklep wykorzystuje pliki Cookies do sprzedaży oprogramowania: polityka prywatności